Välkommen till Väsbyhems kund- och supportforum. Här kan du ställa frågor, rapportera problem eller hjälpa oss genom att komma med förslag och idéer.
Vi på Väsbyhem vet att ett bra boende är så mycket mer än bara lägenheten. Vi vill erbjuda bostadsområden som vi är stolta över och dagligen låta våra hyresgäster märka av vår omtanke. Vi ska vara det självklara valet för både nuvarande och blivande hyresgäster som vill bygga sin framtid i Storstockholm.
Väsbyhem ska med fokus på sund ekonomisk och miljömässig hållbarhet bygga och förvalta ett variationsrikt bestånd av bostäder i Upplands Väsby samt säkerställa kundnöjdhet genom positivt bemötande och lyhördhet för kundens behov.
Det tar två till tre bankdagar för din inbetalning att registreras i vårt system. Så, när du gör inbetalningen den 30 december 2020 så ser vi pengarna på vårt konto först den 5 januari 2021.
Ytterligare en dag senare kan du själv se att betalningen registrerats på "Mina sidor" när du loggat in där.
Det som händer när man är sen med hyran är att det registreras i vårt system. Om det sker upprepade gånger kommer vi att ta kontakt för att reda ut vad de sena inbetalningarna beror på och tillsammans påbörja en plan för hur man kan komma tillrätta med problemet.
Om problemet ändå kvarstår (dvs. man fortsätter att vara sen med hyran) så kan man ha förverkat sitt kontrakt och behöva lämna Väsbyhem som hyresgäst.
Vårt mål är att hitta lösningar som gör att man kan bo kvar hos Väsbyhem, även om man plötsligt fått helt nya förutsättningar eller omständigheter.
Tveka inte att kontakta oss om du behöver hjälp.