Välkommen till Väsbyhems kund- och supportforum. Här kan du ställa frågor, rapportera problem eller hjälpa oss genom att komma med förslag och idéer.
Vi på Väsbyhem vet att ett bra boende är så mycket mer än bara lägenheten. Vi vill erbjuda bostadsområden som vi är stolta över och dagligen låta våra hyresgäster märka av vår omtanke. Vi ska vara det självklara valet för både nuvarande och blivande hyresgäster som vill bygga sin framtid i Storstockholm.
Väsbyhem ska med fokus på sund ekonomisk och miljömässig hållbarhet bygga och förvalta ett variationsrikt bestånd av bostäder i Upplands Väsby samt säkerställa kundnöjdhet genom positivt bemötande och lyhördhet för kundens behov.
Den nya tvättstugan kommer hamna närmre än den tidigare tvättstugan så vi ser inga problem med den. Vi har stortvättstuga för alla lägenheter på Hasselgatan, även en stortvättstuga på Dragonvägen för de boende där, och det har funkat jättebra hittills.
Vänliga hälsningar,
På samrådet för Hasselbladet så fick vi veta att det skulle bli en på varje gård när den gamla rivs. När ändrades det?
Mvh: Carina
Om du fått den informationen har du dessvärre missuppfattat eller pratat med någon som inte riktigt visste vad som gäller. Två tvättstugor har aldrig varit aktuellt. Vi bygger en gemensam tvättstuga mitt emellan gårdarna. Anledningen till att vi inte bygger två är för att hålla nere produktionskostnaden samt för att inte göra intrång i Hasselgatans innergårdar som ska vara en plats för rekreation och lek.
Vänligen,
Jag har sett en ritning där den nya tvättstugan var placerad vid det röda huset (förråden) på 50-71 gården,och då tog jag nog för givet att det skulle bli en på varje gård för att vi inte skulle få så långt att gå. Det skulle möjliggöra för fler hyresgäster att nyttja tvättstugan.
Med vänlig hälsning: Carina
Jag ber om ursäkt om du fått fel information förut men nu är det bestämt en tvättstuga emellan gårdarna så det ska fungera för alla hyresgäster.
Vänliga hälsningar,
Upplever ibland bråk om vilka regler som gäller för torktumlarna då vissa går att boka men andra kan ta dem utan bokning.
Jag har hört att torktumlare nr 17 får man ta utan att boka. Och om jag bokar den så faller min bokning ur efter 5 minuter. Så vem får ta de bästa torktumlarna? Är det först till kvarn?
Maskin nr 13 går igång när jag bokar den men stannar och tvätten är blöt efter 5 min när den bokningen också trillat ur. Sedan kommer folk hemifrån med sin blöta tvätt som de tvättat hemma och tar torktumlare före oss som betalat i tvättstugan. De säger att man får torka sin tvätt i tvättstugan?
Kostar det att tvätta per maskin eller tvättid? Jag bokar för 2 timmar men om det är 40 min kvar på min tvättid så kan jag inte starta en ny tvätt för lägsta tvättid för maskinen är 43 min. Så då blir den maskinen stående utan att kunna användas. Hur är det tänkt att det ska fungera där i tvättstugan?
Många vill ha regler som ska sitta på maskinerna vad som gäller.
Och vem kollar att alla torktumlare fungerar?
Regler i tvättstugan ska finnas att hitta i tvättstugan. Jag ber kvartersvärden i området att dubbelkolla att aktuella regler sitter på ett bra ställe, lätt att se.
Bokningen av torktumlare blir som en "drop-in-bokning" - det går alltså inte att boka i förväg längre än 5 minuter. Och det är öppet för alla att göra en sådan bokning. Även de som tvättat hemma.
Jag kommer att be vår kommunikationsavdelning att komplettera informationen om våra stortvättstugor, med info om torktumlarna. Alltså på den här sidan:
Våra stortvättstugor
Maskin nr 13 och 17 verkar det ju vara något fel på och jag gör en felanmälan på dessa och ber Kenneth att komma och styra upp så att de funkar igen. Så fort det är något som inte funkar som det är tänkt, så går det snabbt och lätt att göra en felanmälan via Mina sidor Då får din kvartersvärd en notering om det redan nästa arbetsdag. Det är det absolut bästa sättet att felanmäla.
Angående frågan om debitering per tvätt eller per bokning så är det så att du betalar per tvätt. Det kan du också läsa om på hemsidan: Våra stortvättstugor
Vi tar också med oss din observation om att två timmars bokning inte täcker tre maskiners tid. Det är superbra återkoppling tills vi ska programmera och starta upp den nya tvättstugan som kommer att bli på Hassel i framtiden. Tills dess tipsar vi om att du kan boka två maskiner parallellt, så hinner du fyra maskiner på två timmar.
Återigen jättestort tack att du tar dig tid att skriva till oss. Det är väldigt värdefullt.